Bycie bardziej świadomym ekologicznie jest ważne dla wielu z nas. Wszyscy powinniśmy skupić się na poprawie działań i skierować je ku ekologii. Oto kilka wskazówek, jak stać się dbającym o środowisko marketingowcem.

Zrównoważony rozwój to obecnie istotny temat w każdym sektorze działalności gospodarczej. Bycie bardziej świadomym ekologicznie jest ważne dla wielu z nas. Wszyscy powinniśmy skupić się na poprawie działań i skierować je ku ekologii. Oto kilka wskazówek, jak stać się dbającym o środowisko marketingowcem, który może wpłynąć na swoich współpracowników i rozwój całej firmy.

Oszczędzaj papier

Wprowadź zmiany w swojej pracy i postaw na ograniczenie zużycia papieru. Jeśli musisz coś wydrukować, drukuj obustronnie. Rozsyłaj ludziom agendę spotkania z wyprzedzeniem i pozwól wprowadzać do niej zmiany poprzez pliki i platformy internetowe. Stwórz cyfrowe wersje oferty, a druki wysyłaj do klientów, którzy muszą mieć formę papierową. Ten sam sposób wykorzystaj przy innych dokumentach. Materiały reklamowe takie jak ulotki, wizytówki czy plakaty możesz przygotować przy użyciu naturalnych papierów ekologicznych, powstałych z recyklingu.



Zrezygnuj ze zbędnych gadżetów

Ile razy zdarzyło ci się otrzymać gratis, który był nieprzydatny i nadawał się wyłącznie do wyrzucenia? Większość z nich jest produkowana z plastiku, który rozkłada się setki, a nawet tysiące lat. Odkryj kilka propozycji alternatywnych przedmiotów promocyjnych, które na pewno ucieszą twoich klientów i zostaną z nimi na dłużej:

  • Kubek na kawę wielokrotnego użytku z logo firmy;
  • Materiałowe torby na zakupy;
  • Rośliny - dlaczego nie być w pełni eko? Sprawdź, czy możesz dostać roślinę w kolorach swojej marki lub zleć wykonanie gustownej, markowej doniczki na roślinę;
  • Butelka na wodę z filtrem;
  • Notatnik i ołówek z ekologicznego papieru z recyklingu.

Postaw na działania online

Jeśli prowadzisz fizyczny sklep, spróbuj założyć go w formie online. E-commerce niesie wiele możliwości rozwoju i pozwala zaoszczędzić środki przeznaczone na wynajem lokalu. Przy zastosowaniu odpowiedniej strategii marketingowej, twój sklep trafi do wielu odbiorców z całego kraju, którzy zamienią się w stałych klientów. Jeśli organizujesz konferencję, stwórz ją w formie wirtualnego spotkania, które wypromujesz w mediach społecznościowych. Jeśli prowadzisz działalność konsultingową, przejdź na cyfrową technologię. Nie tylko pomożesz środowisku ograniczając emisję (i koszty) transportu, ale otworzysz się na całą rzeszę nowych klientów z całego świata i zaoszczędzisz dużo pieniędzy.

Wprowadź strategię CSR- społeczną odpowiedzialność biznesu

Społeczna odpowiedzialność biznesu to strategia, której najważniejszym aspektem jest świadomość społeczna i pomaganie w zwalczaniu wszelkich problemów społecznych. Inwestowanie w rozwój kadry pracowników oraz ekologiczne podejście do środowiska powinny być ważnymi wartościami w systemie zarządzania firmą. Jest tak wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zmienić swoje zasoby na coś bardziej ekologicznego.

Możesz zaangażować się w działalność charytatywną i zbierać pieniądze na cele dobroczynne. Zaangażuj pracowników i ogłoś zbiórkę środków. To świetny sposób na budowanie i integrację zespołu oraz niesienie pomocy potrzebującym.

Zmniejsz ilość odpadów

Kupuj produkty wielokrotnego użytku zamiast jednorazowych. To pozwoli ci zaoszczędzić pieniądze. Zainteresuj się recyklingiem i stwórz warunki do segregowania śmieci. Zorganizuj szkolenia, które przybliżą pracownikom tematy ekologii i ochrony środowiska.

Wprowadź zmiany w programie lojalnościowym

Programy lojalnościowe to fantastyczny sposób na zapewnienie sobie powracających klientów - to fakt marketingowy. Ale dlaczego nie wykorzystać swojego programu lojalnościowego, aby pokazać miłość do środowiska?

Zamiast "darmowa babeczka przy zakupie 10 filiżanek kawy", co powiesz na "posadzimy drzewo za każde 15 filiżanek kawy, które kupisz"? To wymaga więcej wysiłku z twojej strony, ale może stać się genialną kampanią marketingową samą w sobie. Możesz organizować regularne dni sadzenia drzew, które przyciągną nowych klientów.



Pracuj zdalnie, gdy jest taka możliwość

Praca w domu jest coraz bardziej powszechna. Pozwala zaoszczędzić pieniądze na dojazdach i powrotach oraz zmniejszyć emisję paliwa, dzięki czemu wpłyniesz na jakość i czystość powietrza. Nawet jeśli pracujesz w domu kilka dni w miesiącu, to i tak może to przynieść pozytywne skutki dla środowiska.

Poznałeś najważniejsze wskazówki dotyczące zrównoważonego, przyjaznego środowisku, świadomego ekologicznie marketingu. Nawet jeśli wprowadzisz tylko kilka z tych rzeczy, to i tak przyczynisz się do wielkich zmian, nie tylko w firmie, w której pracujesz.