Twoja strona internetowa jest estetyczna i zawiera merytoryczne treści, więc właściwie przepis na sukces gotowy. Okazuje się jednak, że nie zawsze tak jest, a witryna w ogóle nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania lub jest na odległych pozycjach po wpisaniu kluczowych fraz w wyszukiwarkę. Dowiedz się, jak poprawić widoczność strony!

Audyt SEO a poprawa widoczności strony

Audyt SEO to właściwie pierwszy krok, jaki powinniśmy wykonać, by poprawić widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Wynikiem jego przeprowadzenia jest dokument z oceną poszczególnych elementów strony pod kątem optymalizacji. Odnalezienie słabych stron witryny znacząco ułatwi wdrożenie prac naprawczych, które poprawią widoczność strony w wynikach wyszukiwania – zarówno, gdy chodzi o pozycjonowanie WordPressa, jak i stron opartych o inne systemy zarządzania treścią.

Co zawiera audyt SEO?

Przede wszystkim ocenę treści zawartych na stronie, tytuły i meta tagi, indeksowanie i dostępność dla wyszukiwarek, kanoniczność strony, prędkość ładowania strony, optymalizacja grafik i zdjęć na stronie, responsywność witryny, architektura linków wewnętrznych i zewnętrznych. W audycie wykorzystuje się płatne i bezpłatne narzędzia analityczne, a po stworzeniu raportu i wdrożeniu zmian, przeprowadza się audyt wtórny, który weryfikuje, czy wszystkie działania zostały prawidłowo wykonane i przyniosły oczekiwany rezultat.

Jak poprawić widoczność strony w wyszukiwarce?

  • Zadbaj o treści

To właściwie podstawa, ponieważ każda strona powinna zawierać zoptymalizowane treści, które są zarazem użyteczne dla odbiorców. Zalecane jest opisanie kategorii z wykorzystaniem słów kluczowych i odpowiednich nagłówków, a także stworzenie unikalnych opisów produktów czy usług. Na pozycję dobrze wpływają również publikowane wpisy (np. poradniki, artykuły blogowe, aktualności), które są unikalne, ciekawe, angażujące i wzbogacone o słowa kluczowe.

  • Stwórz odpowiednie metaopisy

Meta title oraz meta description mają spore znacznie dla poprawy widoczności strony. Nakreślają, co odbiorca znajdzie po wejściu na daną stronę, ale też ułatwiają wyszukiwarce nawigację.

  • Zoptymalizuj opisy zdjęć, grafik, filmów

Ważne jest, by obrazy zawierały odpowiednie opisy z uwzględnieniem słów kluczowych. Zastosuj również atrybuty alt, czyli niewidoczne dla użytkownika opisy, a bardzo cenne dla wyszukiwarki.

  • Stosuj linkowanie wewnętrzne

Architektura linków na stronie ułatwia użytkownikom nawigację – jest niczym ścieżka, która prowadzi ich przez warte uwagi zagadnienia. W każdym artykule czy opisie warto stosować powiązania linkowe między podstronami, ale z uwzględnieniem tzw. exact match, czyli dbając o to, by linki pasowały do siebie tematycznie.

  • Zaznajom się z tematem pozyskiwania linków

Link building to jedno z podstawowych zagadnień SEO, więc nie można przejść obok niego obojętnie. Postaraj się, by odnośniki z innych stron kierowały do Twojej witryny. Możesz to uczynić poprzez artykuły sponsorowane, wpisy gościnne, marketing szeptany, rekomendacje na forach.

Wszystkie te działania możesz wykonać samodzielnie, jednak pamiętaj, że wymaga to czasu, wiedzy i odpowiednich narzędzi. Potrzebujesz wsparcia i chcesz poznać wskazówki ekspertów, jak poprawić pozycjonowanie strony? Najlepiej zatem skorzystać z konsultacji SEO z agencją, która się w tym specjalizuje, zlecić wykonanie audytu i rozważyć długofalową współpracę.