Temperatury w pracy to jeden z głównych aspektów który wpływa zarówno na komfort pracownika a także na jego zdrowie. Od tego zależy także po jaki rodzaj odzieży sięgniemy oraz czym powinna się ona charakteryzować. W pomieszczeniach zamkniętych takich jak biuro łatwiej jest nam kontrolować oraz wpłynąć na poziom temperatury. Minimalna temperatura w biurze oraz wszędzie tam gdzie wykonywane są podstawowe prace fizyczne, powinna wynosić 18oC. Istnieje wiele grup zawodowych, które narażone są na prace w chłodnych warunkach dlatego w tym celu trzeba w odpowiedni sposób pracownika do tego przygotować. W momencie kiedy stykamy się z problemem niedogrzanych pomieszczeń lub innych czynników wpływających na niska temperaturę, jednym ze sposobów pracodawców jest zaopatrzenie swoich pracowników w odpowiednią odzież ocieplaną. Niestety w momencie kiedy temperatura w miejscy pracy spada poniżej dopuszczalnej normy takie rozwiązania nic nie przyniosą ponieważ każdy pracownik musi mieć zapewnioną odpowiednia temperaturę podczas pracy. Temperatura w pomieszczeniu, które nie jest chłodnią lub innym tego typu, nie może spadać poniżej 14oC. Niestety bardzo często pracodawcy nie radzą sobie z tym problemem lub po prostu go lekceważą o czym świadczyć mogą liczne donosy dotyczące tego, że nie jest przestrzegana temperatura w biurze. Bhp jasno określa swoje wymogi do których każdy przedsiębiorca bezwzględnie musi się stosować. Każdy pracownik, który zaważy że temperatura jest niższa niż dozwolone normy powinien poinformować o tym fakcie pracodawcę jeżeli jednak to nie poskutkuje zachęcamy zgłosić się do inspektora pracy. Kolejnym etapem złożenia skargi może być prośba sanepidu o przeprowadzenie dokładnego pomiaru mikroklimatu w miejscu pracy. Minimalna temperatura w pracy oraz maksymalna temperatura w pracy to dwie najistotniejsze kwestie, które należy przestrzegać aby zadbać o komfort swoich pracowników, a także o ich bezpieczeństwo. Kolejną ważną kwestią oraz nieco bardziej skomplikowaną są pracownicy zewnętrzni, czyli tacy, którzy wykonują swoją pracę na świeżym powietrzu w często zmieniających się warunkach atmosferycznych. Najważniejsze jest aby pracodawca zapewnił swoim pracownikom pomieszczenie, w którym będą się mogli oni schronić przed różnymi niedogodnymi warunkami takimi jak grad czy opady deszczu. W takim pomieszczeniu mamy również okazję ogrzać swój organizm lub przebrać odzież. Jeżeli chodzi o wielkość to minimalna powierzchnia powinna wynosić 8m2 natomiast minimalna temperatura w tym pomieszczeniu wynosi 16oC. Pracownik zewnętrzny powinien zostać zaopatrzony nie tylko w odpowiednią odzież zapewniającą odpowiedni komfort termiczny, ale równie w obuwie ochronne spełniające wymagane normy. Warto również wiedzieć o tym, że istnieje przepis który mówo do jakiej temperatury można pracować na zewnątrz aby należał się pracownikom gorący napój oraz posiłek profilaktyczny. Przepis obowiązuje zawsze w okresie 1 listopad- 31 marca w momencie kiedy temperatura jest niższa niż 10oC. Również pracownik hali produkcyjnej może liczyć na takie rozwiązania kiedy temperatura w pomieszczeniu spada poniżej 14oC. Przywileje w postaci posiłków oraz gorących napoi należą się każdemu mężczyźnie, którego wydatek energetyczny to minimum 1500kcal w czasie wykonywania pracy, oraz kobiecie której taki wydatek wynosi minimum 1000kcal. Pracodawca ma obowiązek dostarczyć takie posiłki w czasie przerwy w pracy lub zapewnić pracownikom posiłki w punkcie gastronomicznym znajdującym się w okolicy miejsca wykonywanej pracy. Pracownik nie ma prawa przyjmować pieniędzy w zamian za posiłki oraz gorące napoje.