Zakładając własną firmę, mamy mnóstwo planów i pomysłów na jej działalność, rozwój i promowanie. Warto jednak poświęcić chwilę, by zastanowić się również nad bezpieczeństwem. Dobrze dobrana polisa ubezpieczeniowa to prosty sposób na uniknięcie przykrych i kosztownych niespodzianek, jeśli coś pójdzie nie po naszej myśli. Chociaż nie na każdą sytuację jesteśmy w stanie się przygotować, ogromny wybór dostępnych na rynku opcji pozwala zapewnić naszej firmie kompleksową ochronę.

Na co powinniśmy jednak zwracać uwagę, wybierając polisę? Czy wystarczy nam ubezpieczenie OC firmy w UK, a może korzystniejsze będzie dla nas wybranie bardziej rozbudowanej ochrony w ramach polisy łączonej? Najważniejsze w czasie poszukiwania ubezpieczenia jest dokładne zapoznanie się z wszystkimi ofertami i wybranie tych dopasowanych do naszych potrzeb i specyfiki działalności naszej firmy.

Czy każda firma w UK musi być ubezpieczona?

Nie, obowiązek ubezpieczeniowy dotyczy konkretnych sytuacji określonych w brytyjskim prawie i obejmuje polisę employers’ liability insurance. Jak sama nazwa wskazuje, jest to ubezpieczenie dla pracodawców. Jego wykupienie jest obowiązkowe dla większości firm zatrudniających pracowników (przepisy przewidują wyjątki w przypadkach, kiedy zatrudniona osoba jest członkiem rodziny lub nie przebywa na terenie UK).

Innym obowiązkowym ubezpieczeniem w Wielkiej Brytanii jest ubezpieczenie samochodu. Warto więc pamiętać o wykupieniu odpowiedniej dla swojej firmy polisy w przypadku korzystania z auta w celach biznesowych.

W niektórych przypadkach niezbędne może być również posiadanie professional indemnity insurance, czyli ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej. Chociaż nie jest wymagane przepisami, klienci i inne firmy często niechętnie podejmują współpracę z firmami czy wykonawcami bez takiej polisy.

Poza polisami ubezpieczeniowymi, których wymaga od nas prawo lub oczekują klienci, ubezpieczyciele oferują również szereg innych możliwości, które zapewnią nam dodatkową ochronę, np. poprzez zabezpieczenie narzędzi niezbędnych do pracy czy nawet samej siedziby firmy.

Dobrowolne ubezpieczenia biznesowe - jakie korzyści oferują?

  • Zabezpieczenie finansów firmy.
  • Każda awaria czy wypadek, a także wynikające z nich opóźnienia i szkody mogą prowadzić do dodatkowych kosztów, a nawet strat wizerunkowych. Posiadanie dopasowanego ubezpieczenia nie powstrzyma nieprzewidzianych zdarzeń, ale ułatwi nam uporanie się z ich konsekwencjami.
  • Ochrona na miarę Twoich potrzeb.
  • Wśród ofert ubezpieczeniowych dla firm znaleźć można bardzo różnorodne rozwiązania, które pozwalają na wybranie polisy odpowiadającej konkretnym oczekiwaniom i potrzebom firmy.
  • Stabilny rozwój biznesu.
  • Posiadanie dopasowanej do rodzaju działalności ochrony pozwala na skupienie się na rozwoju firmy bez stresu i zmartwień.

Pojedyncze polisy czy pakiet ubezpieczeń biznesowych - co się bardziej opłaca?

Ciekawym rozwiązaniem, na które warto zwrócić uwagę, są polisy łączone i pakiety ubezpieczeniowe, które zapewniają kompleksową ochronę w ramach jednej polisy. To często dużo bardziej opłacalna opcja niż wykupienie tego samego zakresu ubezpieczenia w ramach osobnych polis. W dodatku oferuje też większą elastyczność i możliwość lepszego dopasowania do konkretnego biznesu.